Direktlänk till inlägg 18 april 2016

Kan dom inte bara lämna mig i fred

Av Bara Jag - 18 april 2016 20:56

Varför måste dessa hjärnspöken återkomma till mig och skaka kom min värld lite mer? Jag mår bra dår ajg är nu. Jag har börjat om ett nytt liv i en ny stan och brutit kontakten med dom flesta där hemma. Vissa finns kvar men många av dom jag en gång umgicks med är som bortblåsta för mig. Många från min klass sa jag hejdå till redan vid studenten. Jag ville inte veta av någon från min klass mer. Det undantag för typ 3 personer. Men ärligt talat det tog inte lång tidi innan jag insåg att dom inte helelr hade brytt sig. Varför är alla så förbanant fega och inte vågar sätta ner foten? Alla i min klass såg vad som hände men alla vände bort blicken och bundade för dom ville inte bli inblandade. Den kännslan när exakt alla vänder dig ryggen är förbanant frustrerande. du vet inte vad du ska ta vägen och ingen säger något. 


Ärligt talat 3 år senare är det fortfarande ingen som vill kännas vid mig. Mina "klasskompisar" försöker fixa ihop oss men ingen bryr sig om att jag inte verkar vara involverad.

Det är precis som om jag inte existerade dom där 3 åren i skolan. Men jag vill inte heller kännas vid det. Jag vill bara glömma hela min gymnasie tid. Det var fan den dystraste tiden i mitt liv. Visst hade jag det underbart i bildsalen där jag kunde fly från allt och bara jobba för mig själv. Det är en del som jag inte vill glömma men allt jobbigt som hände väger tyngre och gör att jag vill glömma. Allt det tråkiga fläckar ner mina fina minnen. 


Saken är den att jag liksom har gått igenom detta flera gånger men fattar fortfarande inte vad det var jag gjorde och varför inge aggerade. 

Jag har kommit en bra bit på vägen i min prosess men när ja vågar känna att jag kan läma det bakom mig så kommer alla dessa tankar tillbaka. Dom sköljer över mig som en synda flod och dränker mig i tankar och tårar. Jag gråter konstant när jag tänker på det. Och folk säge ratt tiden läker alla sår. Det är fan bullshit. Tiden kaninte läka ALLA sår. Visst dom kan läka många men dom kan inte läka dom som är djupt rotade i sitt inre. Där handlar det mer om att acceptera det och försöka vända det till något bra. Jag har vänt det till något bra. Men bara ytligt, nu måste jag ner på djuper och hitta roten till alla tankar. 


Jag har börjat om och lämnat alla dåliga personer som bara tar energi från mig. Jag har valt vänner som ger mig enegi och inte tar den. Men för att komma till saken. Jag har lärt mig till viss del att skjuta bort dom negativa tanakrna om min skolgång. Det går hyfsat bra men jag kommer till en pungt då allt bara brister och jag inte orkar att kömpa emot. Då kommer allt, tankarna om vad man gjode för fel, varfö ingen aggerade och tårana. Dom rinner som syndafloder och man känner hur huden blir allt torrade och ögonen blir allt rödare. Jag bara gråter och det kan jag göra i timmar. Sen är min kväll förstöd. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bara Jag - 12 januari 2018 21:42

Jo jag försökte träffa dig efter att jag hade flyttat. När jag fått distans till allt. Du ska bara veta hur svårt det var att höra av mig till dig. Men ännu svårare att inse att jag måte låta dig gå. Det låter som att du antingen är döende, att jag ä...

Av Bara Jag - 31 januari 2017 13:42

Det är svårt att inse det va? Att just gå skilda vägar är inga problem. Man låter livet flytta på utan att bry sig om vad som händer runt dig. Ofta märkar man inget innan har gått för långt. Då det är riktigt svårt att vända och gå tillbaka. Men vad ...

Av Bara Jag - 6 januari 2017 15:00

Då har dagen som jag var rädd för kommit tillslut. Farmor är på sjukhus för att hon först haft högt socker. Men det visade sig att hon visst hade haft en hjärtinfakt så hon blev kvar ett tag till. Mormor hade också åkt in för att hon hade haft hög sä...

Av Bara Jag - 11 december 2016 20:06

Jag kan i vissa fall jämföras med Tingelin. En liten älva som flyger runt och är gullig. Men även för att dom är så små och kan då bara folkusera på en kännsla i taget. Fast kännslrona kan jag handetra i största allmänhet men mitt problem är i ställe...

Av Bara Jag - 12 oktober 2016 15:45


Min alldeles egna spegel har följt med mig under min tid här i Stocholm. Den har flyttat med mig till alla nya boende jag har haft och den har visat mig hur långt jag har kommit. Jag har haft den väl synligt och har alltid kunnat se mig själv i den. ...

Presentation


Vem är jag?

Jag är en tjej som oftast är pigg och glad.

Men denna bloggen är mest till för att jag vill skriva av mig och vill utrycka mina åsikter och känslor. Det kommer alltid vara från mitt perspektiv men i bland kan jag även ta det från andras

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards