Alla inlägg under september 2015

Av Bara Jag - 10 september 2015 21:07

När man tar studenten är man 18-19 år. Hur många är klara med vad dom vill göra då?

Och dom som vet, Hur många vet hur man ska göra?

Och till sist, Hur många gör det?


För jag visste precis vad jag ville gör när jag tog stundenten. Jag visste att jag ville plugga vidare inom nöjes branchen, flytta hemifrån och med lite tur börja ett nytt liv. 


Nu 2 år senare har jag köpt en bil. Jag jobbar deltid innom vården, har pluggat lite matte men jag ahr inte pluggat det jag ville och jag har inte flyttat. 

Jag har i två år levt in min lilla bubbla där jag trodde att jag någon gång kommer lyckas men ju mer tiden går ju mindre blir bubblan och snart spricker den. Jag hade stora drömmar med stora mål men dom har krymt, drömmarna blir mer verkliga och nu börjar jag undra om jag kanske väljer fel. Jag väljer något kul att jobba med men kanske ska jag välja något som går att få jobb i. Jag får kanske sluta att leta efter stjärnorna och kanske ta ett kontors jobb. 


Jag börjar inse att jag måste vakan. Jag kan inte leva i en dröm. Men jag vill så gärna nå min dröm om att få jobba med något speciellt.


Men hur gör man då man ska försöka hitta/ komma på något "Riktigt" jobb?

Jag har googlat på hjälp. Jag ahr gjort tester för att få reda på vad som skulla passa mig.

Men inget av dom testerna gav mig något av det som jag känner att jag egentligen vill göra. Inga jobb var fel. För jag kan tänka mig att jobba innom det. Men det är inget som riktigt lockar mig.


Men sen hittade jag några frågor.


Så Ja det finns inga rätta svar och man får inte reda på vad som passar bäst. Men det ger dig en ledtråd på vad det är som du vill jobba med.

Men det är just det. Jag vet ju vad jag vill, det är bara svårt att sätta ord på det. Och om jag lyckas hitta dom rätt orden så är möts man av motstånd från alla håll.

Jag har valt fel branch. Varför väljer jag något som är svårt att komma in i? och om man komme rin så är det svårt att överleva i branchen. Det är en hård branck och alla fajtas om samma sak. Alla vill samma men det finns inte plats för alla.


Så hur gör man? 


Presentation


Vem är jag?

Jag är en tjej som oftast är pigg och glad.

Men denna bloggen är mest till för att jag vill skriva av mig och vill utrycka mina åsikter och känslor. Det kommer alltid vara från mitt perspektiv men i bland kan jag även ta det från andras

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards