Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Har jag inga kännslor?

Av Bara Jag - 6 januari 2017 15:00

Då har dagen som jag var rädd för kommit tillslut. Farmor är på sjukhus för att hon först haft högt socker. Men det visade sig att hon visst hade haft en hjärtinfakt så hon blev kvar ett tag till. Mormor hade också åkt in för att hon hade haft hög sänka och nu kanske dom tror att det kan vara cancer.
Jo men visst är det en bra dag. Båda två på en och samma dag.

Jag sitter just nu på tåget hem igen och vet inget om hur det går för dom. Mormor skulle få svar vid 13:00 och farmor skulle få mer info i kväll.

Och mitt i allt detta så vet jag inte vad jag ska känna. Det känns liksom inte på insidan. Visst är det förbannat synd och orättvis om det är så att mormor har cancer men blir liksom inget hugg i bröstet om jag får reda på det i kväll. Jag känner liksom inte att jag är så orolig att jag tänker på det hela tiden.

Men farmor är jag lite orolig för. Hon är gammal men låter ändå pigg när man pratar med henne.

Jag vill gärna att hon kommer hem snart så det liksom är lugnt med henne.


Visst har jag kännslor eftersom jag är lite orolig för dom båda men det som skrämmer mig är när jag fick reda på att en tjej i samma ålder som mig haft en hjärnblödning och tappat närminnet. Det känns så fruktansvärt sjukt att en person i min ålder har fått en hjärnblödning. Det är väll inget man får i min ålder. Eller?

Men varför i helvette känner jag inget för personen som blivit sjuk? Jag kan bara säga att det är synd men jag blir inte ledsen eller orolig för henne. För man borde bli det va? Det är väll klart att man blir ledsen och orolig för personer man känner när dom blir allvarligt sjuka. Men jag kan inte äns låta berörd av det. Jag kan bara låta dryg när jag säger det.


Vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte känna medlidan i en sådan här viktig sak.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bara Jag - 12 januari 2018 21:42

Jo jag försökte träffa dig efter att jag hade flyttat. När jag fått distans till allt. Du ska bara veta hur svårt det var att höra av mig till dig. Men ännu svårare att inse att jag måte låta dig gå. Det låter som att du antingen är döende, att jag ä...

Av Bara Jag - 31 januari 2017 13:42

Det är svårt att inse det va? Att just gå skilda vägar är inga problem. Man låter livet flytta på utan att bry sig om vad som händer runt dig. Ofta märkar man inget innan har gått för långt. Då det är riktigt svårt att vända och gå tillbaka. Men vad ...

Av Bara Jag - 11 december 2016 20:06

Jag kan i vissa fall jämföras med Tingelin. En liten älva som flyger runt och är gullig. Men även för att dom är så små och kan då bara folkusera på en kännsla i taget. Fast kännslrona kan jag handetra i största allmänhet men mitt problem är i ställe...

Av Bara Jag - 12 oktober 2016 15:45


Min alldeles egna spegel har följt med mig under min tid här i Stocholm. Den har flyttat med mig till alla nya boende jag har haft och den har visat mig hur långt jag har kommit. Jag har haft den väl synligt och har alltid kunnat se mig själv i den. ...

Av Bara Jag - 3 oktober 2016 15:53

I det samhälle som vi lever i just nu så har allt fler börjat prata om sin psykiska ohälsa. Det är egentligen inget nytt att det finns många runt om kring oss i våran vardag som lever med psykisk ohälsa. Men det har länge annsets som något tabubelagt...

Presentation


Vem är jag?

Jag är en tjej som oftast är pigg och glad.

Men denna bloggen är mest till för att jag vill skriva av mig och vill utrycka mina åsikter och känslor. Det kommer alltid vara från mitt perspektiv men i bland kan jag även ta det från andras

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards