Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Bara Jag - 27 augusti 2014 20:29

Detta är en film om Självmord. Eller egentligen så är det väl en film mot självmord. Den visar på att alla bryr sig väven om det inte värkar vara så just precis då. Du kanske blev mobbad i skolan och du kanske kände att du inte passar in. Ingen vill vara med dig och alla säger dumma saker till dig. Men att begå självmord är inge lösning. Du orsakar bara mer lidande för alla som är kvar. Din familj och dina vänner, skolan och till och med mobbarna. För precis som videon säger så drabbas alla av det. Alla tar på sig ansvaret på att du dog. Dom undra om just dom kunde göra något för att hindra det som hände.

Jag är en sådan som varit på väg till det bittra slutet då man väljer att avsluta sitt lidande själv. Men precis när man är på den vägen och man börjar se det där stupet så bestämde jag mig för att ta en annan riktning och faktist ta hjälp för att ta mig ur denna nedåtgående spiral. Nu några år senare har jag bara ärret kvar på armen som ett bevis på vad jag har gått igenom. Jag tycker att ingen ska behöva gå igenom det jag gick igenom under mina 3 sista år i skolan. Ingen ska någon sin behöva känna sig mobbad. 


Så snälla om du är föräldern, läraren jobbaren eller kanske till och med den utsatta så ber jag just dig att ta 3minuter för att kolla på denna film. Jag vill hoppas på att den kan förändra eran syn på den milj som ni lever i idag på jobbet, i skolan eller kanske till och med hemma. Man Kan aldrig ge för mycket kärlek. 

 

Filmen finns HÄR eller här -> https://www.facebook.com/video.php?v=220395548113917

Presentation


Vem är jag?

Jag är en tjej som oftast är pigg och glad.

Men denna bloggen är mest till för att jag vill skriva av mig och vill utrycka mina åsikter och känslor. Det kommer alltid vara från mitt perspektiv men i bland kan jag även ta det från andras

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards